Teamleider Servicedesk – Rotterdam (8364)

Organisatie

Binnenkort werk je bij een ISP waarvan klanten de minimale verwachting hebben dat hun omgevingen 100% beschikbaar zijn. Kwaliteit leveren is dus van groot belang als zakelijke dienstverlener, en gelukkig zijn de middelen ook beschikbaar om dit waar te kunnen maken. Connectivity, hosting-, cloud-, virtualisatie en datacenterdiensten zijn oplossingen die als maatwerk geboden worden aan klanten. Er werken ruim (lees: slechts) 120 mensen.

Functie

Ben jij een gedreven IT ’er en lijkt het je leuk om mee te bewegen met een organisatie die voortdurend in beweging is? Staan servicegerichtheid en klantvriendelijkheid bij jou hoog in het vaandel? Dan dagen wij jou uit om te reageren op deze functie!

Wij hebben een prachtige uitdaging voor je bij de meest ambitieuze Cloud-hoster van Nederland en bieden je een omgeving waar je veel kunt leren en waar je met veel plezier zult werken.

Functie eisen

Als Teamleider Servicedesk ben je verantwoordelijk voor 2de-lijns vraagstukken en aansturen van het skilled servicedesk team. Je haalt energie uit het leveren van de beste oplossing voor de eindgebruiker. Daarnaast ben jij het belangrijkste aanspreekpunt voor jouw team en ook een belangrijk aanspreekpunt van de andere teams bij CloudVPS.

Je bent niet alleen het leidende voorbeeld voor het Servicedesk-team, maar je neemt zelf ook deel aan de werkzaamheden die uitgevoerd worden binnen het team. Tevens zit jou het standaardiseren, documenteren en opstellen/volgen/optimaliseren van procedures in je bloed.

Taken:

  • Leidinggeven, in een meewerkende rol, aan onze Servicedesk en het bewaken van een tijdige en kwalitatieve afhandeling van support aanvragen;
  • Zorg dragen voor een efficiënte en kwalitatieve inzet van medewerkers en een juiste bezetting van de Servicedesk;
  • Ondersteunen van de Linux omgevingen van onze klanten;
  • Troubleshooting en klantsupport op tweede- en derdelijns niveau;
  • Ondersteuning van het gehele CloudVPS-team met klantcommunicatie;
  • Coachen en begeleiden van servicedesk collega’s;
  • Werken in on-call 24×7 pool.

Gevraagd:

  • MBO 4 werk- en denkniveau met minimaal 3 jaar relevante werkervaring met het beheren van linux systemen;
  • Leidinggevende ervaring is een pre;
  • Uitstekende communicatieve vaardigheden, telefonisch en schriftelijk;
  • Goede beheersing van Nederlandse en Engelse taal (mondeling en in geschrift);
  • RHCE of LPI-2 certificering is een pre;
  • Kennis en ervaring met Xen/KVM virtualisatie is een pre;
  • Ervaring met scripting (Shell, Perl, Python);
  • Een flexibele houding ten aanzien van werktijden.

Aanbod:

  • Marktconform salaris
  • Mogelijkheid tot opleiding
  • Diverse goede secundaire arbeidsvoorwaarden (pensioenregeling)
  • Maar vooral ruimte voor persoonlijke ontwikkeling:
  • Ervaren collega’s om mee te sparren
  • Breed scala van producten om mee te werken
  • Én… een ingerichte gameroom en iedere week vers fruit
Apply